onsdag 9 september 2009

Det är bra att ha mål som man kan sträva efter

Jag längtar tillbaka till Hultsfredsfestivalen. Saknar tiden så otroligt mycket. Speciellt efter att ha läst Desirées blogg där det stod om käraste Kings of Leon som vi såg på den stora scenen. Jag skulle kunna leva festivallivet dygnet runt. Men jag får vänta till nästa sommar, ett helt år. Ett helt åååår. Hatar att vänta. 
Mitt liv fortsätter och på fredag ska jag träffa Mrs chef för Tages Konditori och Kök. Det känns bra faktiskt, även fast jag någon gång ska ta mig till Trondheim. Jag har tre delmål i mitt liv. Ett: att arbeta i Trondheim, två:  att bo i Göteborg, tre: att studera i en skön stad (preliminärmålet är Piteå). Hur som helst, i nuläget känns Tages ändå rätt kul. Det är ett bra matställe med väldigt många matgäster. Kan bli spännande med lite rush och mycket folk. Det är bara att hoppas på att jag får jobbet. 
I morgon bitti klockan sju åker jag till stan med bussen. Jag gruvar mig redan. Kommer vara så otroligt trött. Och just nu kommer jag inte kunna somna på ett tag. Är det majs eller bajs? Det är bajs! 

Inga kommentarer: